1. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy (zakup przez Internet)
- Czas na odstąpienie
Zgodnie z obowiązującymi przepisami (Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta), Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość (tj. zakup w sklepie internetowym) w terminie 14 dni od momentu objęcia towaru w posiadanie (tj. od dnia otrzymania przesyłki). - Zasady odstąpienia
- Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, Konsument musi poinformować sklep FitMax.pl o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. poprzez wiadomość e-mail lub wysłanie pisemnego oświadczenia pocztą).
- Klient może, ale nie musi, skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, który dostępny jest do pobrania na stronie FitMax.pl lub może zostać przesłany na żądanie Klienta.
- Skutki odstąpienia
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
- Sklep FitMax.pl niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu, zwróci wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności (w tym koszty dostawy do Klienta, o ile były pobrane).
- Zwrot środków zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Sklep FitMax.pl może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru lub potwierdzenia jego odesłania.
- Odesłanie towaru
- Konsument jest zobowiązany do niezwłocznego odesłania towaru, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty wysyłki zwracanego towaru, chyba że sklep FitMax.pl wyraźnie zgodził się je pokryć.
- Zwracany towar powinien znajdować się w stanie nienaruszonym, z uwzględnieniem konieczności otwarcia opakowania w sposób umożliwiający zapoznanie się z przedmiotem zakupu (w granicach zwykłego zarządu).
- Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru w wyniku korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy (np. jeśli produkt został zużyty w większym stopniu niż jest to niezbędne do przetestowania). - Wyjątki od prawa odstąpienia
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje m.in. w odniesieniu do:- Produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia (jeśli opakowanie zostało otwarte lub naruszone).
- Produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne (np. odżywki i suplementy w opakowaniach z plombą zabezpieczającą).
- Innych towarów, jeżeli wynika to z aktualnych przepisów prawa.
2. Zwroty w przypadku zakupów stacjonarnych
- Zakupy w sklepie stacjonarnym
Polityka zwrotów i wymian w przypadku zakupów dokonanych w sklepie stacjonarnym FitMax.pl może różnić się od zasad obowiązujących w sprzedaży na odległość.- Co do zasady, przy zakupach stacjonarnych Konsument nie ma ustawowego prawa do odstąpienia od umowy (chyba że towar jest wadliwy – wtedy obowiązują przepisy dotyczące rękojmi lub gwarancji).
- Sklep FitMax.pl może wprowadzić własną politykę umożliwiającą zwrot bądź wymianę produktów w określonym terminie, jednak jest to dobra wola Sprzedawcy.
- Szczegóły takiej polityki (jeśli funkcjonuje) są dostępne w punkcie stacjonarnym lub na stronie internetowej.
3. Procedura zgłaszania reklamacji (towar wadliwy)
- Podstawa prawna
Konsumenci mogą zgłaszać reklamację towaru w oparciu o rękojmię (zgodnie z Kodeksem cywilnym) lub gwarancję producenta (jeśli producent udzielił gwarancji). - Termin zgłoszenia
- Jeżeli towar posiada wady fizyczne lub prawne, Konsument może zgłosić reklamację w ciągu 2 lat od daty wydania produktu.
- Rekomenduje się, aby zrobić to niezwłocznie po zauważeniu wady, ułatwi to i przyspieszy proces rozpatrywania reklamacji.
- Sposób złożenia reklamacji
- Reklamację można zgłaszać drogą elektroniczną na adres: biuro@fitmax.pl, telefonicznie pod numerem: 692334665, lub listownie na adres siedziby FitMax.pl.
- W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji zaleca się podanie danych kontaktowych, opisu wady, a także przesłanie dowodu zakupu (np. paragonu, faktury, potwierdzenia płatności).
- Rozpatrzenie reklamacji
- Sklep FitMax.pl ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacji w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
- W zależności od okoliczności, Klient może żądać naprawy produktu, wymiany na nowy, obniżenia ceny lub może odstąpić od umowy (jeśli wada jest istotna).
- Koszt dostawy w ramach reklamacji
W przypadku uwzględnionej reklamacji, Sklep FitMax.pl pokrywa koszty przesyłki związane z dostarczeniem produktu.
4. Zwrot środków
- Termin zwrotu
Zwrot należności za zwrócone lub reklamowane towary następuje najpóźniej w terminie 14 dni od momentu uznania roszczenia lub otrzymania zwracanego produktu. - Forma płatności
Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że w porozumieniu z Klientem zostanie ustalony inny sposób.
5. Kontakt
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości związanych ze zwrotem lub reklamacją towaru, prosimy o kontakt:
- Adres do korespondencji:
ul. Jabłkowa 11
81-029 Gdynia
Telefon: 601 057 484
E-mail: biuro@fitmax.pl
6. Postanowienia końcowe
- Sklep FitMax.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Zwrotów. Zmiany te nie mogą naruszać praw nabytych przez Konsumenta przed zmianą.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności:
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Data ostatniej aktualizacji: [1.02.2025]